רוטמן מאשים: "השופטים חותרים במכוון למשבר חוקתי"

    אליהו גרין No Comments on רוטמן מאשים: "השופטים חותרים במכוון למשבר חוקתי"

    רוטמן במתקפה חריפה על בית המשפט העליון ברקע דחיית כל בקשות ארגוני הימין בעתירות הסבירות: "לבג"ץ אין גבולות, ובדמוקרטיה אסור שתהיה רשות שלסמכויותיה אין גבולות"

    צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו״ר ועדת החוקה ח״כ שמחה רוטמן תוקף בחריפות את שופטי בית המשפט העליון, ברקע דחיית כל בקשות הימין בעתירות בנושא עילת הסבירות: "שופטי בג"ץ דחו את בקשת המדינה לדחיית הדיון. שופטי בג"ץ דחו את הבקשות שהוגשו לפסילת נשיאת העליון אסתר חיות שהתבטאה בפומבי בעניין התיק הנדון. שופטי בג"ץ דחו את בקשות ההצטרפות להליך שהוגשו על ידי גורמים התומכים בתיקון מערכת המשפט ואישרו את המתנגדים.‏

    "אני בכל מאודי רציתי להאמין שבג"צ אינו חותר ליצירת משבר חוקתי באופו מכוון כחלק מהמלחמה על שימור כוחו המופרז ובמחיר גרירה של מדינת ישראל לכאוס תפקודי", כותב רוטמן. "המציאות מוכיחה שזו מחשבה נאיבית לגמרי". לדבריו: "לבג"ץ אין גבולות ובדמוקרטיה, אסור שתהיה רשות שלסמכויותיה אין גבולות".

    מוקדם יותר היום דחו שופטי בית המשפט העליון את עתירות ארגוני הימין להצטרף להליך המשפטי נגד צמצום עילת הסבירות ולהביע את עמדתם במעמד 'ידידי בית המשפט', כפי שניתן קודם לכן לעמותות המזוהות עם השמאל. כל ארגוני המחנה הלאומי שהגישו בקשה כזו – סורבו.

    בארגוני הימין מסרו כי האבסורד גובר כאשר בוחנים את רשימת העותרים – ביניהם התנועה למען איכות השלטון, המיזם הרב מגזרי למיגור העישון, התנועה הדמוקרטית האזרחית, לשכת עורכי הדין ותנועת אומ"ץ. כולם מעורבים במחאות נגד הרפורמה המשפטית.

    עוד מסרו בימין כי התוצאה מדהימה: אף ארגון מהמחנה הלאומי לא יוכל לטעון את טענותיהם של מיליוני אזרחים המיוצגים על ידיו בעתירה הנוגעת לכלל האזרחים במדינה ואשר עשויה לבטל את הדמוקרטיה במדינת ישראל.



    0 תגובות